zahrada

Monday, November 23, 2009

Sekera


Člověk by řekl, že v největším městě čech nebude problém koupit skoro cokoliv. Seženete zde drogy, seženete zde služby padělatelů, i nějaký ten mafián by se zaručeně našel. Ale po zkušenostech z posledních pár dní bych řekl, že je zde jeden problém. Sehnat úplně normální sekeru. Ne dovozový laciný krám, ne dovozovou extra předraženou, ale úplně obyčejnou sekeru k štípání dříví. NAvštívil jsem Bauhaus na Pankráci, výběr více než ubohý, (dohromady výběr snad z 6ti typů, kromě příliš těžkých a příliš lehkých měli jen dvě, obě tak pevně držící na topůrku, že bych jim dával maximálně deset ran ke konci existence.) Další byla prodejna OBI na Lhotce. Výběr o něco lepší, kvalita sna o něco horší. Sekyry co vypadaly na první pohled sympaticky, ale když je kilo a čtvrt vážící sekyra tvarovaná jako širočina, tak je někde chyba, a když má navíc první polovic výšky tloušťku kovu snad jen 4 mm, tak je chyba zjevná. A navíc, když to vypaá na poněkud pozměněnou výrbní technologii. Podle broušení bych se vsadil, že k výrobě bylo použito kování jen velmi přibližně, jestli vůbec. Prakticky celý tvar sekyry byl vytvořen broušením patrně obyčejného železa, bůh ví jestli šlo vůbec o ocel. Zato dnes, o dva dny později, když jsem dojel do Litoměřic.. Tak tam jsem nešel do mega marketu, ale do obyčejného, trochu většího železářství. A tam jsem našel hledanou pomocnici na první pohled. Kilová hlavice, pěkně široké a silné ostří, půlmetrový topor, který umožňuje použít i druhou ruku. Hlavně určená pro jednoruční práci.. Prostě krása, navíc za sbídou 320 kč, ty Obi (I Bauhaus) šmejdy. Ale upřímně, váží jen Kilo.. Ale fakt mám po půldni práce s ní obdiv k bojovníkům, kteří tahali své těžké dvoubřité sekyry stovky kilometrů terénem a pak ještě vydrželi bojovat celý den a povyrážet se s ženami pobitých nepřátel celou noc. Na druhou stranu, naštípal jsem za pár hodin dost dřeva k topení na dva a půl dne, takže to vůbec není špatné. (Obrázek je dost podobný, akorát to co jsem koupil má obyčejné oválné topůrko, bez tvarování pro ruku)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home